Hotărârea de Guvern privind Portul Constanța nu are avizul ministrului Justiției. Șova a ignorat obiecțiile subalternilor – “transferul de acțiuni, ilegal” Reviewed by Dan Turturica on . Mai jos, aveți hotărârea de guvern prin care Consiliul Local Constanța primește 13% dintre acțiunile companiei care administrează portul Constanța. Două lucruri Mai jos, aveți hotărârea de guvern prin care Consiliul Local Constanța primește 13% dintre acțiunile companiei care administrează portul Constanța. Două lucruri Rating: 0

Hotărârea de Guvern privind Portul Constanța nu are avizul ministrului Justiției. Șova a ignorat obiecțiile subalternilor – “transferul de acțiuni, ilegal”

Mai jos, aveți hotărârea de guvern prin care Consiliul Local Constanța primește 13% dintre acțiunile companiei care administrează portul Constanța. Două lucruri sunt de remarcat la ea, ambele în paginile finale, cele cu semnături.

Primul: ministrul Justiției nu este printre cei ce ar trebui să avizeze favorabil documentul, ceea ce este cât se poate de straniu. Să ne amintim ce spunea Traian Băsescu joia trecută: ” (…) E un avertisment public la adresa celor care vor fi impinsi sa semneze – Min Justitiei, Transporturilor, Economiei sau alte institutii…”

Al doilea: aproape toți șefii de direcții din Ministerul Transporturilor au semnat, dar făcând trimitere la observațiile pe care le-au făcut în notele transmise ministrului Dan Șova. Ce conțin aceste note? În special obiecțiuni. Și nu unele de formă, ci de esență, care demonstrează că HG-ul cerut cu disperare de Mazăre ar fi pur și simplu ilegal. Practic, Șova și-a asumat semnarea, în urmă cu câteva zile, a acestei Hotărâri ignorând cu bună știință punctele de vedere extrem de tranșante ale subalternilor săi, ale specialiștilor din Ministerul Transporturilor

De exemplu, Direcția Generală Strategie, Management și Afaceri Externe spune clar că metoda legală de diminuarea a participației statului este “transferul cu titlu gratuit sau vânzarea activelor cu caracter social, deci nu a acțiunilor“.

Direcția Generală Transport Aero-Naval este la fel de tranșsantă: “În conformitate cu prevederile legale, diminuarea puterii de decizie asupra modului de administrare a bunurilor proprietate publică a statului se poate face numai dacă interesul național o impune

Este în interesul național ca trupa lui Mazăre să primească mai mulți bani și mai multă putere? Judecați dumneavostră după ce veți citi aceste note, pe care le găsiți integral mai jos, imediat sub Hotărârea de Guvern și care conțin nu două ci zeci de argumente împotriva cedării celor 13 % din acțiuni către Consiliul Local Constanța, decizie ce va face ca statul român să piardă controlul asupra administrării celui mai important port al României.

Mai multe detalii și reacții. în curând, pe site-ul României libere

01 02 03 04 05 06 07 08 09 Dir.Gen.Transp Aero Naval-01 Dir.Gen.Transp Aero Naval-02 Dir.Gen.Transp Aero Naval-03 Dir.Gen.Transp Aero Naval-04 Dir.Gen.Transp Aero Naval-05 MT-01 MT-02 MT-03 MT-04 MT-05

Comments (4)

Leave a Comment


5 − = 3

© Dan Cristian Turturica |

turturica.ro Web analytics